woensdag 10 augustus 2016

De klaproos


Vandaag toon ik jullie
mijn klaproosje van op
ons zomers tafereel.
Ze is helemaal gemaakt uit
vilt en het lijfje is opgevuld met
schapenwol en rijst, zodat 
ze goed blijft staan.


Ze heeft donker rosse haartjes
gemaakt van sprookjeswol.
Het gezicht met gezellige bolle
wangen en de handjes zijn
gemaakt van roze tricot.
De klaproos bloem met
haar donkerblauwe meeldraden
heeft in de steel een
pijpenrager zodat ze mooi
rechtop blijft.
Ik ben altijd blij als deze
bloem op ons seizoensplekje staat.
Klaprozen zijn mooie bloemen

Kennen jullie het boek de 
bloemenkinderen van
Cicely Mary Barker ?
In het boek vind je mooie
prenten en gedichten.
Vandaag eentje ter ere
van die mooie rode bloem


De klaproos

Klaprozen? Onkruid,
daar heb je niets aan!
Geen boer zag ze graag 
op zijn korenveld staan.
En daarom heb ik toen
mijn best maar gedaan:
ik ben zo voor jullie gaan kweken.

Nu word ik door 
duizenden mensen bemind,
vooral om mijn vorm
en mijn mooie rode tint.
Zeg, als je zo'n doosje
met zaadjes eens vindt,
dan zul je mij ook nog wel spreken!

Vandaag niet echt zomer buiten ,
maar wel op mijn blog!
Tot morgen !



15 opmerkingen:

  1. Van alle zomer- en veldbloemen is de klaproos mijn grootste favoriet. Wat ontzettend mooi gemaakt, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige klaproos! Heel mooi gemaakt en wat een lief gezichtje Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt,Sarah.De klaproos is heel mooi.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een echte buitenbloem, mooi gemaakt voor binnen, je shirtjes zijn trouwens ook TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig toffe poppetjes. Zo mooi!!!!

    Grtjs
    Claudia
    http://creativesketchygirls.blogspot.be/
    http://knutselmeisjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er mooi uit, jullie tafereeltje en wat is dit klaproosmeisje een mooie toevoeging! Ik vind de Fairies altijd zulke mooi plaatjes, leuk dat je haar daarop gebaseerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi Sarah! Het is bij jou binnen nu altijd zomer! Prachtig. En hoe teer het bloemetje ook is, ze is ijzersterk, groeit overal, zelfs tussen stoeptegels en in de goot. Ik hou ontzettend van klaprozen.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat is dit leuk. De klaproos is (samen met de korenbloem) mijn lievelingsbloem (maar dat had ik geloof ik al eens verteld). Grappig dat je er een gedicht bij zet, ik associeer klaprozen ook altijd met een gedicht. Wel een heel triestig, In Flanders Fields van John McCrae. Ik vind het altijd weer zo pakkend, waarschijnlijk omdat ik zelf in "Flanders fields" ben opgegroeid...
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi Sarah....ik ben gek op klaprozen...maken me altijd zo blij...vooral zo'n heel veld vol!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk gemaakt. Zo heb je een hele familie...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi dit klaproosmeissie Sarah....wat een leuke poppetjes in je zomertafereeltje....SUPERSSSS

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een lieve poppetjes staan daar te pronk Sarah. Ze heeft zo'n lief gezichtje vind ik en heel mooi afgewerkt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Sarah ! De laatste post die ik lees voor ik begin te werken zo meteen, heel leuk om de dag mee te starten, ook het gedicht !
    Jullie tafereeltje is heel mooi !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah