dinsdag 18 april 2017

Gehaakt kussen


Met heel veel trots toon ik jullie
vandaag mijn kussen waar ik 
4 maanden aan bezig ben geweest.
32 vierkantjes haakte ik met restjes wol
van mijn overleden oma, mijn mama en ik.
Drie generaties vereeuwigd!
Bij dit kussen hoort ook een verhaal....
Want het begon zo...
De juf van mijn jongste had even 
nood aan rust en ging
 enige tijd afwezig zijn.
Met 6 mama' s hadden we het idee
om iets te maken voor haar.


We haakte met 4 elk 6 lapjes.
En 1 mama zette alles 24 lapjes aaneen.
Een laatste mama maakte deze vakantie
een hoes want de achterkant is in stof.
Wij wouden het kussen afgeven 
tijdens haar afwezigheid, maar er kroop
meer tijd in dan verwacht.
Dus het werd een verwelkomingskussen!


Van morgend kreeg ze dit kussen.
Ze was er door ontroerd, maar
we zijn dan ook zo blij dat ze er weer is!

Tja en na die eerste 6 lapjes was 
ik er aan verslaafd.
Zo leuk om te doen.
Ik maakte er 32 op mijn gemak en
de meeste toen ik platte rust had
in de zetel met mijn knie.


Deze vakantie zette ik alle lapjes aaneen.
Haakte ik een boord rondom en naaide
ik een kussen hoes om er in te steken..
En gisteren was het dan eindelijk af!


De ene kant.


De andere kant.

En... het is zo verslavend,
dat is mijn katoendraad bovenhaalde
en daar mee begonnen ben.


Wat het wordt?
Weet ik nog niet....
Maar van deze drie kleuren heb ik
elk een zak met 10 bollen of zo...
dus we zien wel....
In een klein zakje heb ik
van elk een bolletje altijd bij me.
Ideaal om er aan te werken
 in de wachtzaal bij de dokter
of in de speeltuin op een zonnige dag.

Het is hier zo stil....
De eitjes zijn nog niet terecht.
De eerste keer had grote zus de eitjes
verstopt wanneer ik met de jongens
verse broodjes ging halen bij de bakker.
De jongens hebben dan alles gevonden.
Sommige met tips.
Daarna wouden zij de eitjes voor ons
verstoppen, maar dat deden ze te goed!
En ze weten ook niet meer waar ze
allemaal geweest zijn...
Wie het vind nu, mag het opeten!
Grote kans dat ik dat ben ☺
Want na een vakantie, moet er 
altijd op gerommeld worden!

Fijne dag!

18 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kussen heb je gemaakt, Sarah. Ook het kussen voor de juf is erg leuk geworden. Kan me voorstellen dat ze er blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha Sarah, die eitjes, dat is echt geweldig !!!
    Wij hebben dat ooit ook gehad en pas veel later teruggevonden maar dat was in de tuin is een boom :)
    Je kussen is echt prachtig en zo lief dat jullie samen voor de juf een kussen hebben gemaakt ! Echt zo tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEWELDIG MOOI!!! Terecht dat je er trots op bent! Prachtig ook dat de 3 generaties zo samenkomen. En wat lief dat jullie ook voor de juf zo'n mooi kussen gemaakt hebben. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat prachtige kussens, en inderdaad een heel gemakkelijk werkje om mee te nemen. Ben benieuwd naar het vervolg van het eitjes-verhaal... spannend ! :o) Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal over het gehaakte kussenovertrek voor de afwezige juf! Uiteindelijk hebben jullie voor een prachtig welkomstgeschenk gezorgd. Bijzonder, hoor! Grappig dat je inmiddels zo verslaafd bent aan het vierkantjes haken dat je eerste eigen kussen ook al af is. En ook dat is er eentje met een bijzonder verhaal. Die eitjes komen vast nog wel een keer te voorschijn. Is het niet vandaag, dan wel morgen. Eet smakelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en ontroerend verhaal. Zo`n kussen heeft mijn tante vroeger ook voor ons gemaakt. Wij hebben het kussen nog steeds en 1e paasdag was ik bij mijn zus en toen hadden wij het nog over dat kussen. Hoe apart. Prachtig uitgevoerd hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee een kussen voor de juf en heel tof om dat samen te doen. Jouw kussen ziet er ook schitterend uit, fijne herinnering
    een sprei van de nieuwe kleurtjes? of een jas?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi idee om zo samen voor de lerares iets te maken, functioneel en super mooi ook nog!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whaaaaaa, jaaaa, kijk nou, precies mijn bericht, maar dan anders!!
    Jij gebruikt ook een leuk patroon zeg.
    Mooi hoor, je restjes wol, zelfs van je overleden oma.
    En dat kussen voor de juf, lieffffff!!!!!
    Kan me voorstellen dat ze het bijzonder vond.

    Ik ben wel jaloers op je "10 bollen van elke kleur", wauw joh, daar kun je veel leuks mee.

    Ik hoor (of lees) heel graag hoe je het geheel aan elkaar hebt gemaakt, incl achterkant, want een kussen vind ik ook wel heel erg leuk.

    Lekker ontspannen he, dat haken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gemaakt, snap dat de juf er blij mee was én dat jij er voor jezelf ook eentje wilde maken. Sowieso bijzonder om zo de 3 generaties bij elkaar te brengen, mooi idee!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi verhaal en wat een prachtig kussen voor de juf. Leuk om er met verschillende moeders aan te werken. Ook je eigen kussen is heel leuk. Misschien moet ik er ook eens aan beginnen....
    Groetjes en succes met de eitjes!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kussens, Sarah! Wat lief voor de juf. Die van jouzelf is bijzonder door de geschiedenis, maar ook gewoon mooi!
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat de juf ontroert was, kan ik me voorstellen! Een zeer geslaagd en persoonlijk cadeau, leuk initiatief!
    En jouw kussen is ook zo vrolijk. Momenteel heb ik een aantal ufo's (unfinished objects) 'aan de haak'. Nog wol liggen, maar de kleuren spreken mij momenteel niet zo aan. Voor mijn verjaardag vorig jaar (oeps) kreeg ik een cadeaubon. Die mag ik best eens gaan gebruiken. Nieuwe kleurtjes halen en tussendoor een paar steken haken - kan prima! Wie weet, binnenkort een haakwerk op mijn blog??

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superleuk kussen. Misschien moet ik toch ook weer eens aan de slag. Heb vroeger veel gehaakt. Zou ik het nog kunnen? ;)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier is het nu pas vakantie dus ik ben eens gestart met het bijlezen van blogs want het was druk de laatste tijd op school dus dat kwam er vaak niet van.
    Super mooi dat kussen wat een prachtige kleuren!
    Ook zo leuk met een herinnering aan drie generaties een kussen om lang te koesteren.
    Ik lees even verder.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig verhaal over jullie samenwerking om een mooi cadeau voor de juf te maken. Echt hartverwarmend! Jouw eigen kussen is ook supertof en jou kennende, zal je met die andere lapjes die je nu aan het maken bent zeker ook iets moois kunnen doen!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah