dinsdag 21 november 2017

10 jaar!


Een vriendje van mijn zoontje werd 10
en hij ontving deze vrolijke panda die
een grote ballon vast heeft.


Het papiertje erachter maakte ik
met een stencil van MFT.
Op de achtergrond veel spetters
met de Gorgeous stempel van Su.
Zo kan ik meedoen met
Craftliners #44 
' gebruik een achtergrond stempel '

Gisteren zag mijn papa er al veel 
beter uit en hij kreeg het goede nieuws
dat een operatie niet nodig is.
Deze week blijft hij nog daar in het
ziekenhuis om alles goed op te
volgen maar daarna is nog wat onduidelijk.
Hij mag 6 weken niet bewegen 
met zijn heup.
Mijn mama wil thuis voor hem zorgen,
ze wil wel (  moet ! ) verpleging laat komen.
 Maar gisteren kon ik de slaap niet vatten,
ik ben bang dat die taak zo zwaar is.
Want ook voor zijn val was mijn papa
niet meer mobiel en ruste alle zorg 
op haar schouders en ik
merkte dat dat laatste tijd zwaar woog.
Ik wil wel helpen, maar eigenlijk
kan ik niet, ik heb hier thuis 
ook veel te runnen.
Een revalidatie centrum is
misschien een betere optie.
Tja, ik lucht hier even mijn hart
en gedachten om alles even op
een rijtje te zetten.
Hopelijk zeur ik niet te hard,
maar het doet me deugd. ☺

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en vrolijk kaartje! Gelukkig hoeft je vader niet geopereerd te worden. Wel succes de komende moeilijke tijd..
    Groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart !!!!
    Wat een zorg heeft je moeder !
    Denk dat een revalidatiecentrum wel een goede optie is !
    Maar ze moeten het wel willen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf dat kleurverloop in het sponzen! En een panda vind ik zo leuk... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke vrolijke kaart voor het vriendje. Het lucht al op om je zorgen van je af te schrijven Sarah. Veel sterkte met alles.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Sarah, goed nieuws dat je vader niet moet geopereerd worden, maar zo'n revalidatie is natuurlijk ook zwaar, zeker voor je moeder. Ik heb mijn broer maandenlang verzorgd, toen die een nieuwe heup had gekregen; niet makkelijk, maar hij wou niet in een revalidatie-home... En jij hebt het natuurlijk ook druk met je familie.. Je kaartje is heel mooi en schattig ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superlief kaartje !
    Veel beterschap voor je papa !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Sarah, dat zijn lastige dingen om de tijd goed te verdelen. Kan me je zorgen heel goed voorstellen.... Gelukkig is er allerlei hulp te regelen, al dan niet thuis. Laat je vader en moeder daar zeker gebruik van maken, mits ze zelf ook willen natuurlijk. Succes ermee! Je kaartje is hartstikke vrolijk, als ik hier vandaag naar buiten kijk is dat een verademing ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sarah, een prachtig vrolijk kaartje!
    Ik heb even terug gelezen. Niet leuk dat je vader is gevallen. Gelukkig heeft hij zijn heup niet gebroken. Hier gaan ze automatisch naar een verpleegtehuis als er thuis niet voldoende mankracht is om te verzorgen. Dat is wel heel fijn hebben wij nu ondervonden met onze schoonmoeder. Volgende week woensdag mag ze naar huis. Wij hebben de tijd gehad om het huis zo veilig mogelijk te maken met behulp van een ergotherapeut. En ze zal het weer alleen moeten doen. Net als jij hebben we ook allemaal een gezin en verplichtingen. Ik snap dat je er over piekert en het lucht op om het van je af te schrijven. Heel veel sterkte en beterschap voor jullie en jouw ouders.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je zeurt zeker niet, Sarah! Het is zo ingrijpend wat je/jullie meemaken en ik weet hoe zwaar zorgen over je ouders kunnen wegen. Goede afwegingen maken is heel belangrijk, zodat iedereen er zich zo goed mogelijk bij kan voelen. Sterkte!
    Je pandakaartje is heel leuk en kleurrijk!
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuke kaart heb je gemaakt!
    En wat fijn dat een operatie niet nodig is, maar tegelijkertijd blijft er wel de nodige zorg over. Ik zou altijd of thuiszorg inschakelen (bed in de woonkamer) of inderdaad een revalidatiecentrum overwegen. Laat je goed adviseren en laat je ook niet iets aanpraten waar je niet achter staat. Succes, komt allemaal goed!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, feestelijk kaartje! Wat een zorgen omtrent je ouders, ik snap dat je ervan wakker ligt... sterkte voor jullie en beterschap voor je vader!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nee hoor, even van je afschrijven mag. We zijn er niet alleen voor de leuke dingen, maar ook om eens een beetje steun te bieden. Fijn dat de operatie niet nodig is. Maar alsnog wordt het een pittige periode voor je vader en moeder, en voor hun naasten. Veel sterkte! En je kaartje is enig, leuk dat je meedoet aan de challenge van Craftliners! Rustige avond, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een zorgen om je ouders! Ja, daar kun je wakker van liggen. Hopelijk komt er een oplossing waar iedereen zich goed bij voelt. Je kaartje voor het jarige vriendje is hartstikke leuk. Gaaf ook dat je meedoet aan de challenge van Craftliners, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi kaartje heb je gemaakt! Prachtige kleuren. Fijn dat hij geen operatie nodig heeft maar wat een zorgen he.... Dikke knuffel Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke en vrolijke kaart heb je gemaakt, Sarah.
    En wat een zorgen komen er na zo'n valpartij dan ineens op je af. Heel veel sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dat wordt idd een lange rust/herstelperiode voor je vader, niet zo makkelijk voor je moeder, zij moet het natuurlijk ook allemaal (blijven) aankunnen. Eens contact opnemen met de maatschappelijke dienst van het ziekenfonds kan evt. helpen om te horen wat de mogelijkheden allemaal zijn rond thuiszorg, hulpmiddelen (bed, ...)
    Je pandakaartje is heel mooi!
    De omslag is vandaag op de post gegaan, hopelijk komt het morgen goed aan!
    groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zeuren hoe kom je daar nu weer bij Sarah je deelt je gedachte met ons wat natuurlijk heel begrijpelijk is met al die zorgen om de verzorging van je pa. Lastig om hier de juiste beslissing in te nemen, wel fijn dat hij geen operatie nodig heeft. Ik wens jullie veel wijsheid toe in het maken van een keuze.
    Dan even over je schattig kaartje, ik vind hem prachtig

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt hoor. Alles komt wel op je moeder terecht. En jij hebt ook je eigen gezinnetje. Fijn dat er hulp komt, dat is heel goed, ik hoop dat je vader opknapt. Mooie kaart maakte je, je bent een bezig bijtje. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lief kaartje heb je gemaakt voor het vriendje van je zoon.
    Maar de zorgen die je hebt, kan ik me goed indenken. Zeker is het heel zwaar voor je moeder. En jij kan ook niet altijd klaar zijn met je drukke gezin.
    Ik weet niet hoe het in Belgiƫ is, maar hier zou zeker thuiszorg ingeschakeld worden. Ik hoop dat dat bij jullie ook mogelijk is. Wel fijn voor je vader om thuis te zijn, maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van je moeder..... Lastig hoor. Veel sterkte. En dit is nou zo leuk aan bloggen, dat het geen zeuren is maar delen!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Sarah,

    Wat een leuke kaart, de jarige mag er 'Happy' van worden!
    Veel sterkte bij het herstelproces van jouw papa... Hopelijk komt het allemaal terug goed, ook voor jouw mama.

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah